keskiviikko 5. marraskuuta 2008

Äitini Amerikasta

Tänään kelpaa olla tunisialaisen nuoren miehen "äiti Amerikasta". Tunisian rannat ja lomahotellit olivat tyhjentyneet amerikkalaisista turisteista. Heti WTC-tornien sortumisen jälkeen länsimaiset turistit saivat kuulla olevansa amerikkalaisia. Sota terrorismia vastaan oli alkanut. Nyt uskalletaan puhua avoimesti epäonnensodasta ja kuolemansuudelmasta. Minulla ei ollut silloin eikä tänään mitään tekoa asian kanssa. Lomakohteet kaipasivat turistejaan joka puolelta ja siksi olen ylpeä ansiottomasta arvonnoususta. "Äitini ja sisareni Amerikasta." Onpa rohkea nainen. Olen Suomesta. 

Tänään on minulle häpeä olla suomalainen äiti Suomesta. Toistamiseen on rahakriisi, joka vetää meidät taantumasta lamaan. Liian moni ihminen jää ilman työtä ja toimeentuloa. Pidentyvät leipäjonot mittaavat meidän hyvinvointia Kehittyvien maakuntien Suomessa. Venäläiset uusrikkaat ostavat rantojamme. Minun miljoonaperinnöstä tulee muukalaisten hautausmaa, jos politiikan suunta ei muutu. Verirahoilla ei ole lupa muuta tehdä. Muutos on mahdollinen. Olen se muutos, jonka haluan nähdä.

Ei kommentteja: