maanantai 13. heinäkuuta 2009

Kiristystä ja konnakuoroa

"Mauri on tehnyt tehtävänsä, Mauri saa mennä."Tämän kehoituksen sai kuulla maurit työn tehtyänsä, palata sinne mistä olivat tulleeetkin. Niin Purnun Mauri palasi vankilaan ja itse sinne mistä olin tullutkin. Maurin lehtileikkeestä tuli minulle ihmeitä tekevä ikävien kirjeiden säilytyspaikka. Otin lehtileikkeen talteen ja se on "vihreä verka" tai se matto, jonka alle lakaisin kiristyskirjeet tekeytymään. Välillä olen muistanut, välillä ollut muistamatta. Näyttökansiossa sukupolvenvaihdosyrityksestä on oleelliset asiat järjestyksessä. Näyttötutkintomestari antoi omat arvionsa "inhorealistisen kriittisestä" ja "kansainvälisessä rikostutkinnassa käytettyjen menetelmien valossa". Näin on.

Lukutaitoni on parantunut sitä mukaa kun kuullun ymmärtäminen on heikentynyt. Radiopsykiatrini sanoo "mikä meidät tekee hulluksi". Siitä tulee draamaa. PC:n kanssa olen sinut dna:n ostettua PHNetin liiketoiminnan rahastaakseen meitä. PHNet oli kunnossa, mutta dna sorkki sivujani. Pikavalikossa dnan käynnistä on puumerkki: 
- 401 Ei käyttöoikeutta. 
Eikö minulla ole omille sivuille asiaa vai dnako itselleen merkkasi eston, se ei vielä ole selvinnyt. Asiakaspalvelusta olen yrittänyt sitä selvittää. Kerran otin modeemin kainaloon ja liikkeessä se selvisi, että laitteet eivät olleet yhteensopivat. Toisen kerran olisin joutunut modeemin lisäksi ottamaan mukaan digiboksin välttyäkseni tarkastusmaksulta, mutta siitä kunniasta kieltäydyin. Vika oli jossakin kellarin ja kerroksen välillä. Siitä soitettiin "on korjattu, onko yhteys palannut?" Minulla olisi ostatettu uudet laitteet, kun vika on jossakin muualla. 

Kotisivut muistuttivat oppilastyönä valmistumistaan odottavia kokeiluja. Arvostelu sivuista kohdistui minuun, vaikka olin vain työntilaaja ja maksaja. En vieläkään ole pyytänyt vapautusta tietoyhteiskunta kaikille -lupauksesta, vaikka minusta on tullut kallis kyykytettävä. Ja päinvastoin, kuinka kalliiksi omavastuut muodostuvat, en viitsi edes laskea. Valtakunnan papalle lähetin terveiset Sinisestä hetkestä Temppeliaukion kirkossa. Hän oli heti sinisessä hetkessä mukana: 
- Sinistä vettä sataa siniseltä taivaalta siniseen Saimaaseen. 

Katsoin kalliolta Ainolassa salmella kulkevaa valkeata vaahtovanaa. Olisiko sen alkuperä ollut lähtöisin kimppakuseskelusta Pahkasalon saaressa jätevesilaitoksella. Nokialla johdot olivat ristissä ja epidemia oli valmis. Ei voi sanoa, että pojat yksikseen keitti soppaa, vaan naiset ovat vielä pahempia. Se näkyy erikoisesti politiikassa. Pitää polvistua mustassa hunnussa paavin eteen omista lähtökohdista ja jatkaa samaa hömppää pääkallonpaikalla. Voi aikoja, voi tapoja. Olisiko minulla tämän jälkeen enää mitään uutta kirjoitettavaa. Palaan alkuun: Sinun ei koskaan olisi pitänyt tulla hoitamaan vanhempiasi. Tulin kuitenkin. Entäs sitten? Joten kaikki on vanhan kertausta. Toinen yrittää pistää paremmaksi, mutta erityisosaaminen on vielä hakusessa. Loppuelämäni 1. syntymäpäivä häämöttää. Kun olen kuollut, kesä jatkuu. Kesä.

Ei kommentteja: