lauantai 13. maaliskuuta 2010

Kulje - 13.3. - klo13.13 - 0 10 700

Kulje, kulje
kuin tarhuri polkua pitkin,
pysähdy, katsele, kuuntele:
kaikkea koeta kädellä
kuin äiti kuumeisen lapsen
otsaa. Tommy Tabermann

- Minä olen Tommy Tabermann. 

- Jos sinä olet Tommy Tabermann, niin minä olen Edvin Laine. Tämä kahden suuren esittely käytiin aikoja sitten, kun uskalsin asettua Tommyn taakse. Olin kadottanut ajan jaaritella asioista vuosikausia. Se on poliitikkojen hitautta pähkäillä 10 vuotta jonkun lain kimpussa selvittääkseen lain tarkoituksen sovellettavaksi oikeuden jakamiseen vahingon sattuessa. Sitä ja tätä tulee esille ja nainen on syntinen. Mukan "Maa on syntinen laulu". Minulle se on itkuvirsiperinteen elpymistä Syntisenlaulunmaassa. 

Talvisodan päättymisen ajankohtana olen kaksi kertaa hiljentynyt Temppeliaukionkirkossa Siniseen hetkeen. Tänään en voi lähteä matkalle. Borrelia on käynyt sotaa naamioituneena kauemmin kuin talvisotaa kesti. Terveydenhoidosta on luovuttu ja lääketeollisuus vie meitä lääkkeiden suurkuluttajiksi. Koko maailma on sairaassa sotatilassa. En ottanut kolesterolilääkitystä ja siihen ei voitu pakottaa. Kuulemieni yksittäistapausten perusteella hakeuduin verikokeeseen borrelian toteamiseksi. Minulle outo lääkäri haluaa katsoa rasva-arvot vuosien takaisista tiedoista. Yllätys, yllätys minulle itselleni rasva-arvot olivat alentuneet. Mitään en ollut muuttanut elämässäni. Olisiko se niin yksinkertaista ottaa kalanmaksaöljyä ja juoda rypälemehua. Tai sitten borrelia on käyttänyt hyväkseen kolesterolini. Vasta 13. käynti tuotti tuloksen päästä borreliasta erikoissairaanhoitoon. Eihän minun sietämättömillä nivelkivuilla kukaan voinut rahastaa. En suostunut tekoniveliin enkä psykiatriseen hoitoon. Olen ottanut pienen punkin vasta-lahjan veriateriasta eläväksi ystäväksi. 

Menen avec Borrelia Burgdorferie'n kanssa tutkimuksiin. Siitä ei ole kyse, kuinka minä voin, vaan siitä, voiko avec minussa paksusti. Se ei ole minun päänvaiva, vaan tietämättömien lääkäreiden, jotka katsovat minua ylimielisesti. Sanoisin sitä hoitovirheeksi, mutta ei ole systeemiä, missä sitä käsitellään. Tutkijan ja insuliinisurmaajan kuolema puhuttaa. Valvonta ei pettänyt eikä ystävät voineet auttaa. Aamuhartaudessa kuulin uhrista rakkauden tähden.
 

Nousutahdit oopperasta don Giovanni vie minut arjen yläpuolelle. Tänään on pyramidien päivä, vaikka en lennä Egyptiin. Muumioita tutkitaan eripuolilla maailmaa. Itse otin tulevaisuuden paikanvaihtomahdollisuuden käyttöön. Tehtiin paperimassasta nukketeatterin nukkeja. Olen temppelitanssijatar. Kun muumion polvia tutkittiin, silloin poistuin paikalta. Teatteri jatkuu ympärilläni kolmen summerin takana Verkkokirjoittajan talossa. Ympärillä kuliisit, kellarissa galleria ja vastapäätä kattoteatteri. Talvisota vaati jatkosodan, jota poliitikot käyvät meitä kaduntallaajia vastaan. He unohtavat itsensä ylentäessään, että hyvinvointivaltion kaatopaikalla uhrataan rakkauden tähden. Ei rahasta kuin kukkaronvartijat, vaan rakkaudesta. Puutteitani on kirjattu todistuksiin, (verkkokirjoitustaidot). Tänään ei minulta mitään puutu. Talvisota päättyi 70 vuotta sitten. Kuka siitä ottaa kunnian itselleen rahastaen Marskin merkillä kukkaronvartijoiden hyväksi?

Ei kommentteja: