sunnuntai 8. syyskuuta 2013

Talviaika muussa uskonnollisessa yhteisössä

Jumalanpalvelus: 08.09.2013 10.00 | Tv | Areena | yle.fi - YLE Areena

Yhteispohjoismainen jumalanpalvelus Norjasta. Katolinen messu Tautran saaren luostarin kirkossa. Mariaklosterin nunnien, katolisen seurakunnan ja paikallisten asukkaiden yhteiseen messun toimittaa isä Anthony O'brien.

Talviaika tuo järjestystä pimeneviin ja lyheneviin päiviin. Perusarvoihin kuuluva uskonto saa oman osallistumisfoorumin maistraatin toimeenpanemasta kenttäpiispan pahoittelemasta osoitteenmuutoksesta. En syntynyt sotatantereella vaan kotirintamalla isoisän antaessa vierihoitoa vastasyntyneelle.


Poissa on kolmenvartinkirkot ilman seurakuntalaisia. Eikä sen enempää houkutellut nojatuolikirkotkaan. Minua on loukattu joka taholla palattuani työhön omaishoitoajan päätyttyä. Se on ollut henkien taistelu kaikilla aloilla, olipa kyse osoitteenmuutoksen jälkeen kaupungista, kirkosta, yhdistyksistä ja piäsnutikoista, jotka hoitavat neljännen käskyn selitysosan varassa meidän yhteisiä asioita. Neljäs käsky kunnioittamisesta antaa työlleni siunauksen. Sitä olen saanut kokea erikoisesti siitä lähtien, kun vastasin isän puhelinsoittoon.
- Minä tulen. 


Suomi-neidolla ei ole valinnanvaraa. On mentävä mukana, minne meitä johdetaan. Meille syötetty suuri kupla on puhkeamassa. Jäin paikalleni tuulensuunnista välittämättä. 5 -kymppiseksi olin tullut siksi, mikä aina olin halunnut olla. 1/8 vanhemmista antoi siihen mahdollisuuden. Olin Euroopan omistaja syystäkin, että kunta sekosi kuntalaisineen niin tillintallin, että ollaan kuntauudistuksen tiellä ja pelastetaan ylivarojen eläneitä pankkeja. Kuntakin käytti valtionosuudet palvelujen tuottamiseen tarkoitetut rahat parhaaksi katsomallaan tavalla. Ei kuitenkaan palvelujentuottamiseen, vaan omiin sairaisiin kuvitelmiinsa.

Ei kommentteja: