tiistai 1. marraskuuta 2011

Temporaalinen jana 1.11.11

Vitas - #Opera 2

Suosikkisarja Uskomaton uusperhe vaihtuu Sydämen asiaan. Uusperhe elää tiiviisti yhdessä isoissa, valoisissa kodeissa, tekevät työtä ravintoloitsijoina, lääkäreinä, galleristeina. Kaikki tämä viehättää minua. Sydämen asialla ollaan nuhjuisemmissa ympyröissä. Tehdään tarkoituksella hämärähommia ja työllistetään poliiseja. 

Kovin tuttua on ahtaus kouluajoista lähtien. Se on ollut kuitenkin korvien välissä rajoittaa kaikkea tervettä elämää. Lady Grace on minun esikuvani. Kävi aukaisemassa Japanissa hoitolaitoksen. Siihen pyrin minäkin avaraan, valoisaan työtilaan. Käsityöläistalossa oli oma ikkunallinen työhuone. Nurkanvaltaajat pakottivat luopumaan siitä välimiesoikeudella uhaten. Samoin on ollut kaiken hankinnan suhteen.
- Kyllä tuo sinulle välttää. Mutta parempaakin on tarjolla. Laaditaan lakeja joilla voidaan tehdä tyhjäksi koko Suomi-neito suomalaisineen. Kreikassa on paremmin.

Olen tullut SWOT-analyysin uhkakuviin. Ne päättivät omaishoitoajan perintöriitaan ja lapsuuskodin sukupolvenvaihdoksen nurkanvaltaajien ahneuteen saada itselleen muukalaisille hautausmaa. Lady Grace muistaa kuukausikirjeellä, Jenni viikottain ja syntymäpäiväkutsu tulee joka 10. vuosi. Minä olen muistanut niitä, jotka eivät pane pahakseen viestiäni. Ei ole enää neuvottelun varaa. Olen saanut tarpeekseni. Tieten tahtoen en hanki itselleni mielipahaa. Olen saanut säteilyvamman, joka kuulee kauas kello kaulassa kulkevan vahingon.

 SWOT-analyysi: Uhat

Aikaa sitten tutkiessani sukupolvenvaihdoksen mahdollisuuksia ja uhkia alkoi tapahtua yhtä ja toista. Mitä lie Mauri Kunnaksen mielessä liikkunut, kun piirsi tämän kuvan ja antoi sen ruutuvihkon kansikuvaksi. Siinä on viimeinen muistikuva lapsuuskodin ryöväämisestä. Se ei herätä minussa väristyksiä puoleen eikä toiseen. Yksilötasolta uhat ovat siirtyneet kollektiiviselle tasolle kunnassa. Eikä se minulle kuulu mitenkään, onhan sijoitukseni vain paperilla. Lainhuuto sen vahvistaa eikä kunta halunnut käyttää etuosto-oikeutta hyväkseen. 25 vuotta sitten vanhat sotaraakit olisivat käyttäneet hyväkseen etuosto-oikeutta, mutta lahjaan ei laki anna etuoikeutta ohittaa lahjansaajia. 

Uhat ovat poissa ja videon esitys kaikesta kauniista jatkuu. Aikajanalla tällä on oma merkityksensä. Elämä jatkuu. Kunnissa on rakennemuutokset edessä.

Ei kommentteja: