torstai 22. syyskuuta 2011

Talo maalla

Talo
Nous taloni yhdessä yössä - 
kenen toimesta, Herra ties.
- Se auttoiko salvutyössä
se Musta Kirvesmies? -


On taloni kylmä talo,
sen ikkunat yöhön päin.
Epätoivon jäinen palo
on tulena liedelläin.


Ei ystävän, vieraan tulla
ole ovea laisinkaan.
Vain kaks on ovea mulla,
Kaks: uneen ja kuolemaan. UUNO KAILAS



22.9.2011
Tunne uskomattomasta pienperheestä vahvistui eilen seurakuntani järjestämässä kahvitilaisuudessa kutsutuille syntymäpäiväsankareille. Olen ollut nämä vuodet eksyksissä kotimaassani. Minua on etsitty ja tunnen tulleeni löydetyksi. Tunsin itseni 5 -vuotiaaksi, sainhan edellisen kerran kastekynttilän, jonka olen säilyttänyt. Nyt tiedän kuka olen, mistä tulen ja mihin olen matkalla. Elämäni palikat ovat loksahtaneet kohdalleen.  

Runoista rakkaimmat on auki vierelläni. Ovi uneen on sepposenselällään. Päivän kirjetulva osoittaa, ettei se unta ollutkaan kuin uusrikkaiden sijoittajien mielestä. He haluavat nähdä ja tehdä talonsa yhdessä yössä minun tontilleni.
Kunnan varastotalossa oli matot sikinsokin. Yritin niitä oikoa. Unisymboli; Matto - yksivärinen matto kehottaa pitämään varansa, ettei joudu "kynnysmatoksi". Sitähän ne kirjeet tietävät, joissa auktoriteetillä  vaaditaan allekirjoituksia, että meidän maata saisi luvalla käyttää omiin tarkoituksiinsa.  

Ei kommentteja: