maanantai 20. kesäkuuta 2011

Kotiinpaluu

 

Etsiessään löytää kuuluisia kotiinpaluita. Tässä yksi odotetuimmista. Joukkuepelinä sitä on vasta harjoiteltu ja tänään julkaistaan nimi. 
- Kuka halasi presidenttiä?

Samantien kun löysin ja otin videon osoitteen talteen sen kadotin. Se olisi sopinut minun kotiinpaluuseen hyvin. Kukaan ei olisi pääroolissa, olisi vain kotiinpaluun juhla. Jospa sen löydän myöhemmin. 
Tuhlaajatytön kotiinpaluu oli aina arvaamaton kesästä kesään. Kesä oli mennyt, Diana kuollut elokuussa. Tuli lokakuu ja suruviesti. Leski jättäisi hänet tuulen kuljetettavaksi. Pyysin kuitenkin, että tuhka saa viimeisen leposijan äidin arkun päällä.

Juhannuksesta on tulossa kolareiden ja hukkuneiden juhla. Siksi jään kotiin, ettei se aiheuttaisi paniikkia mökkiläisten keskuudessa. J.Karjalaisen kanssa muistellaan juhannusta, sinisiä silmiä ja sinisiä järven vesiä.

PikkukuvaJ. Karjalainen - Laura Häkkisen silmät


Kesään kuuluu kalareissut ja yllätykset. Kenenkä kanssa J. Karjalainen sukelteli Ahdin valtakunnassa.

 J. Karjalainen

Siinäpä tärkeimmät juhannuksista vuoden 1961 jälkeen, silloin rakennettiin Berliinin muuri. 

Kävelin hiekkarantaa ajatuksissani,
Kun hän seisoi minun edessäni
Satumaisen kaunis nainen sanoi
Minä olen merenneitosi

Ja hän otti minut mukaan ahdinvaltakuntaan
Mä toivoin ettei ahti olisi kotona
Hei, älä pelkää ei ahti ole täällä hän sanoi
Se on jossain kaukana kalassa


Uulalalaa...ulapaa...Aallot laivat keinuttaa...
Tatataa..tatatata..lalalaa...pinnan alla...l
Meillä oli hauskempaa
Merenneitoni ja minä


Hän antoi mullee jotain ihme lääkettä
Ja pystyin hengittämään vedessä
Ja hän sukelsi alas ja otti kädestäni kiinni
Ihmeissäni haukoin henkeä
Niin kaunista maisemaa ei maan päällä koskaan nähdä saa-a-
Varo vähän ongenkoukkuja, hän sanoi
Ne on joskus aika pahoja


Uulalalaa...ulapaa...aallot laivaa keinuttaa
Tatataa...tatatata...lalalaa...pinnan alla...
Meillä oli hauskempaa
Merenneitoni ja minä


Samaan aikaan pinnalla oli kohu alkanut
Onko suosittu rokkitähti hukkunut
Rannalta löytyi ainoastaan vanha rannekello
Ja vaateparsi hälle kuulunut
Ei pysynyt pinnalla Karjalainen
Mä nään jo otsikon
Hän lienee saanut Kristianin kohtalon
Siis levy myyntiä vauhdittaakseen
Uransa aallon pohjassa
Lavastanut hukkumakuolon / (
hallitus aallon pohjassa lavastaa seuraavia eduskuntavaaleja 17.4.2014)


Uulalalaa...ulapaa...aallot laivaa keinuttaa
Tatataa...tatatata...lalalaa...pinnan alla
Meillä oli hauskempaa

(2x)

Ei kommentteja: