torstai 7. lokakuuta 2010

Rentuille ruusuja

Olen lähettänyt rentuille ruusuja interflooran välityksellä. Laskuttajan osoitetta ei ollut. Oli vain epäselvästi kirjoitettu IBAN pankkitilin numero ja maksajana minulle tuntematon kiinteistöyhtymä. Rasitetien hoitokunnan kokoukseen kutsukirjeestä ei selvinnyt sen enempää vastuuhenkilöistä. Joku allekirjoitti: 


psta 
puheenjohtaja  
puhelinnumero

Vuosi sitten sain Puputin puhelimeen ja esitin virheellisen maksajan. Hän vetosi, ettei maksu suuri ollut ja että maksaisin osuutemme maallamme kunnostetusta rasitetiestä. Pyysin korjaamaan maksajan tiedot oikein. Näin ei tapahtunut. Soitin ; psta puheenjohtaja puhelinnumeroon, puhelinvastaaja kytkettiin päälle. Jätin soittopyynnön. Minulle ei vastattu pyyntöön.

Onko meille tullut tällaiset haamufirmat ja poliitikot, jotka istuvat hallintoneuvostoissa valtion ja kunnan asioissa? Heille maksetaan palkkioita, vaikka eivät ole osallistuneet kokouksiin. Heille tulee kuin manulle illallinen. Jos manu jää illallisetta ja on nälkä, hän lähettää laskun tekaistulle kiinteistöyhtymälle minun osoitteeseen. Siitä nämä rentun ruusut kiitokseksi.

Ensi keväänä olen ajoissa ja kaivan horsman versot köyhän parsaksi. Sillä varauksella, että rasitetie ei kulje horsmikkoni päällä. Jos näin käy, tilaan tankit ja piiskat häätämään tunkeilijat pois Länsirannalta. Tämä on niitä Woodoo -menoja, joita käytetään ihmiskaupassa Suomessakin. Toiminta on levittäytynyt jo rehellisten ihmisten alueille alkuperäisten asukkaiden häätämiseksi.
Tuusniemellä asui oekeeta immeisiä, mutta ei asu enää. Minulla on kokemukset kuin Sofi Oksasella Puhdistuksessa. Sofille kirjallisuuden Nobel-palkinto, siitä saan ilonaihetta itsellenikin. 
Sima Samariini maistuu hyvälle, jos palkittaisi rauhasta ja vaikka ei palkittaisikaan. En ole lähdössä ongelle, että tarvitsisin anella: Anna ahti ahvenia, pekka pieniä kaloja, kun kalastuksesta on tehty poliisitutkinta. Ei ahti anna ahvenia, pitää kaikki itsellään ja hamuaa lisää, mistähän saisi? Eikä matti ollut pekkaa pahempi. Ei tullut matti maitoa juomaan, loikkasi saaresta mantereen puolelle ja sille tielleen jäi. 


Minun mittani on täysi ja sanon sen kukkasin.

Ei kommentteja: