sunnuntai 5. syyskuuta 2010

Yrittäjän päivä

Kuulinko minä oikein aamulla auringonnousujen ja -laskujen jälkeen ilmoituksen, kenen päivä tänään on? Kun ei ole toista kuulijaa, jolta voisin tiedon tarkistaa, palaan perjantain Ajatusten Aamiaiselle. Yrittäjän päivä. Totta kuin vesi ja pitää kuin seula.

Minun päivään liittyy vahvasti valitsemani kuva. Jatkan kirjoittamista, kun löydän balanssin yrittäjän persoonan ja Yrittäjän päivän välillä. Onnea meille yrittäjille!

Päivän olen viettänyt perinteisesti. Kuunnellut kirkon, Radioateljeen. Istunut hievahtamatta kuunteluoppilaana Paul Westonin terapiassa kahden asiakkaan ja yhden oman terapiasession ajan. Onko minulla ADHD, kun en mahdu joukkoon?
Puhuin kolme puhelua tai vastasin soittoihin, kun joku vielä soittaa näinä aikoina. Minulla ei ole valittamista enkä tunne itseäni syrjäytyneeksi enkä yksinäiseksi.

Kun balanssia en vielä tavoittanut, käyn nukkumaan iltamusiikkia kuunnellen. Teen matkaa miehen mielen maailmaan. Alkaa todellisena, sitten jatkuu iloitellen ja vakavoituu lopuksi. Tätä minä kaipasin ja sen myös sain. Rohkea valinta valitsijalta, mutta ei tule ympäri korvia nyt eikä myöhemmin.

Turun joulurauha julistetaan perinteisin sanoin. "Huomenna, jos Jumala suo," ja onhan hän suonut milloin minkäkinlaisissa merkeissä. Isälleni sotajoulun, johon hän taantui viimeisinä aikoina puhumattomaksi. Viime joulun perinteet katkesivat tämän maailman kiireiden kertaamiseen, kuinka rauhanruhtinaan vuosi oli kulunut rauhanpalkinnon jälkeen. Mieluummin olisin kuullut "Taas kaikki kauniit muistot mun tulee mielehen, lumivalkeat pellot ja puistot ja juhla Jeesuksen." Joulusta olin jo luopunut, että se saa olla sovinnolla Sinun joulusi. Minulla on vielä omani.

Siitä balanssista ei tule valmiimpaa, joten huomenna jos Jumala suo, alkaa 20. Positiivisuusviikko. Vietettävät päivät ja viikot ovat tunnusomaisia tälle ajalle Lucian päivineen. Sen joku nimesi vankien nimikkopäiväksi lainana Italiasta kaikille lusijoille.


Ei kommentteja: