keskiviikko 17. maaliskuuta 2010

Romupoliisi

Hyvässä sanassa on lämpöä kolmeksi talveksi;
paha sana vahingoittaa kuin kuuden kuukauden pakkanen.
_ Mongolialainen sananlasku _

Keskustellaan oppiaineiden tarpeellisuudesta kouluissa. Terveystieto ja uskonto voisi jäädä kokonaan pois. Tämä päivä on hyvä esimerkki siitä, mitä on saatu aikaan niitä väheksymällä. Sodan jälkeen olivat koti, uskonto ja isänmaa tärkeimmät arvot, minkä puolesta oli taisteltu. Toisessa oppimisaallossa on minulle tulleet samat arvot uudelleen. Se on vaatinut verkkokirjoitustaidon hankkimisen ja kuinka tietokone käynnistetään. Lähtöruutuun hyytyminen samaan aikaan Räikkösen kanssa on antanut minulle uuden mahdollisuuden. 

Räikkösen yksityisasioita ja töppäilyjä on paheksuttu kotimaassa. Italiassa hänelle on annettu lupa hoitaa omia asioita juopottelemalla ja viuhahtelemalla. Niitä ei saisi paheksua. Mitä useampia kaukomatkoja edustajamme tekevät eksoottisiin maihin, sitä enemmän saan törkypostia nimelläni. Mikä kuva meistä suomineidoista annetaan miesten valtuuskuntien välityksellä. Kekkonen kuitenkin hoiti sen puolen ihan itse Moskovan matkoillaan. Omaishoitoaika sen minulle opetti lääkäreistä, papista, kristityistä ja lahkolaisvirkamiehistä. Huonosti heidän oppinsa upposi minuun. On eletty kuin pellossa veräjät auki. Uusia muotokuvia paljastettaan, vaikka paljastuksen kohteet muistetaan enemmän heidän töppäilyistään. 

YEAT:n näyttökansiossa tuli kaikki toteennäytetyksi koulutuksesta, omaishoitamisesta, yrittäjäosaamisesta sukupolvenvaihdokseen inhorealistisen kriittisesti. Ainoa positiivinen koulutuskokemus oli projektityö "inhimillisten voimavarojen lisääminen". Se on kirjattu Rudolf Steinerin sosiaaliseen peruslakiin. Kavallukset järjestöjen sisällä ovat tätä päivää ja uhkaavat romuttaa koko hyväntekeväisyyden. Vapaaehtoistyötä kohteen hyväksi ei voi kavaltaa, kun minulla on tuote hallussa. Sitä ei voi myydä eikä siirtää toiselle, se on minun erityisosaamista. Edunvalvoja pistäisikin minut pakettiin ja myisi naiskaupanuhriksi ulkomaille. Diplomaattitietä minulla tienatut rahat palaisivat pestyinä edunvalvojalle. Olen käynyt tämänkin läpi.

  • Kaupunki vai oliko se vain johtajan oivallus, että minun tekemästä työstä eläkeläiset saavat 10% alennuksen. Ja johtaja vielä ilmaisen hieronnan. 
  • Omaishoitajana sosiaalilautakunta peri minulle maksetun omaishoidontuen isältä takaisin minun tekemästä työstä. 
  • Pankki myi vuokralaiselleen maksetun työhuoneeni pankinvuokralaisen uhkailemalla välimiesoikeudella. 
  • Tutkinnonsuorittamisesta jotkut nostivat stipendin. Esittelijän vastuulle jäi ilmoittaa lakipykälät samassa tilanteessa minulle. Etkö sinä tollo ymmärrä, että ikä 64 vuotta on ehdoton ja työhistoria yhtä ehdoton. " Yrittäjänä, maatalousyrittäjänä, omaishoitajana ja perhehoitajana toimittu aika ei kerrytä työhistoriaa." 
Kaiken tämän kokemuksen ja oppirahojen maksamisen jälkeen ei minulla ole näillä totuuksilla mitään merkitystä. Tehkää työtä ja oppikaa pelaamaan. Minulle kokemus on ollut ankara opettaja. Se on pitänyt kokeet ennen ensimmäistä oppituntia. Omin voimin ja hyvien ystävien avulla olen selvinnyt kokeista. Kuinka kyykyttäjille on käynyt, siitä he tekevät tiliä itse. Minulle taide ja taudit antavat enemmän ymmärrystä ihmisestä ja luonnosta. Tietoyhteiskunta on hylännyt kodin, uskonnon ja isänmaan. Eksyneitä ja eksytettyjä hautaan eroottiseen hautausmaahan, joka on siunattua maata kukkapenkissä. Ihmisten ymmärtämisessä on se vaara, että ymmärretään ymmärtäminen väärin ja tunkeudutaan liian liki. Nyt eletään tätä väärinymmärtäjien aikaa. Sehän ei ole meidän ongelma, vaikka umpikujassa vedotaan talvisodan henkeen. 
  • Postia pappi Jaakopille, 
  • takuumureaa lihaviikkoa, 
  • supertarjouksia, 
  • iso magneetin sikalehti, 
  • mammutti-halvat hinnat. 
Enkä piilota postia kaivoon ja uskottele itselleni, etteikö huomenna olisi toiset lähettäjät. Romu- ja roinapoliisille on paljon työtä heittää pois kaikki tarpeeton paastoviikolla.

Ei kommentteja: