tiistai 9. maaliskuuta 2010

Ich bin - Ich habe

Suomi on tietotekniikan takapajula. Kysyin kehitysaputyössä sarjakuvapiirtäjän mielipidettä, miksi meillä kaikkien ihmisten mukaanottaminen järjestötoimintaan aiheuttaa paon kantapeikkojen joukossa. Olen jäänyt rastatukan kanssa kahdestaan ja muu yhteisö jakaa toimintaa suomalaisittain kulttuuristaan käsin. Hän vastasi saksaksi. Ich bin - Ich habe (minä olen - minulla on). Taloyhtiössä digivalmiuksien edessä minulta kysyttiin: Etkö sinä ymmärrä? Ymmärrykseni on lisääntynyt. Kaikki haluavat rahastaa kaikella. 

Viimeisin minusta riippumaton rahastaja on dna, joka osti PHnetin liiketoiminnan. F-secure poisti PHnetin aikana roskapostin. Dna onnitteli kaksi kertaa valinnastani tulla ja olla dnan asiakas. En ymmärtänyt, mitä olin valinnut ja kysyin onnittelusta ja fuksianpunaisesta läppärin suojapussista x2. En ollut mitään valinnut enkä f-punaisia pusseja tarvinnut palauttaa. Blogini on minulle käyttökelpoinen listaamiskanava selvittääkseni olemiseni ja omistamiseni. Phnetille olin lapsi, joka hujahti pesuveden mukana dnalle. Tähän on tultu Varkaudessa. 

Päiväunilla ollut vauva otetaan vaunuista ja haudataan lumeen. Minullakin on omat kokemukset vapaudenriistosta ja hukuttamisyrityksestä. Sitä on aina ollut. Pitkässäsaaressa asui luottovanki, joka surmasi kulkumiehen, paloitteli ja työnsi vesiavantoon. Oli ahkera vedenhakija, kun pää piti työntää syrjään saadakseen juomavettä. Sitäkö enteili kunnan uusrikkaan mökkiläisen tulo Länsirannalle? Hän tarvitsi lapsuuden uimarannan pelastustoimen harjoituspaikaksi. 

Juojärvi on muuttunut hukkuneiden huuhdevedeksi. Sitä saa, mitä tilaa. Sähköpostini on kaapattu, vaikka en käytä Wlania. Kuka opettaisi sähköpostin käyttäjiä ja omistajia sähköpostinherraksi. Mielelläni olen Sehr geehrte Frau kohteliaan puhuttelun kohde. Tästä osoitteesta en palvele metsapirttiae, puutarhaa, ponitallia, vihersilkkiae, kavionjalkeae. Luettelematta pukinsorkan puutteessa kirkkoveneensä hukkanneita. Oppi on otettu lainlaatijoilta, hehän käyvät toisten taskuilla enemmän kuin omillaan. Minulla ei ole syytä punastella, olenhan jo kaiken nähnyt ja kokenut. 

Sairaanhoitaja lehahtaa tulipunaiseksi, kun Aino sanoo äitinsä puolesta: 
- Älkää nälkään tappako. Sodassa simputtivat ukot, nyt simputtavat akat vuodeosastolla. Pankkineiti punastuu korviaan myöten tiskin takana. Illalla hän oli estänyt päivystyksessä lääkärin luo pääsyn byrokratian alimmalla portaalla. Vanhalle viinalle haiskahtava pankkirouva ja rehtorska tuli hierontaan. Oli kuin Euroopan omistaja. "Niinhän ne aina hierojat sanovat", kertasi käyntejään siellä ja täällä. Tein työni perusteellisimmin, mitä osasin. Jätin hänelle valinnanvapauden tulla uudestaan tai olla tulematta. Annoin vähän ajattelemisen aihetta enkä nähnyt häntä toista kertaa.

Ich bin - maire.tirkkonen@phnet.fi
&&&& - metsapirtti@phnet.fi
------ - lehtorannan.puutarha@phnet.fi
#### - palomaan.ponitalli@phnet.fi
¤¤¤¤ - ari.viander@phnet.fi (dna! mitä tekee minun koneella vaigran vastaanottaja?
¤¤¤¤ - ei ole edunvalvojani.)
¤¤¤¤ - malinen@phnet.fi
€€€ - mika.hasanen@phnet.fi ___ aamulla aikaisin ennen auringonnousua huomenet valtiovallalle, jonka suojeluksessa on viestintä tämän päivän Suomessa.
£££ - maini.polonen@phnet.fi
£££ - teemu.toivanen@phnet.fi
£££ - terhih.virtanen@phnet.fi > näin tänään käydään näännytyssotaa talvisodanhengessä, 70 vuotta talvisodan päättymisen jälkeen.

Ich habe - 1/8 kuolinpesänkuolinpesästä
++++++ - quincas.ois@phnet.fi

1 kommentti:

mammamia kirjoitti...

Vieläkin olen, mitään minulla ei ole, kaikki on takavarikoitu jokaisen omalla luvalla. niitä sanotaan varkaiksi, jotka käyttävät omankädenoikeutta. eipä näytä olevan omaa enää niilläkään etoikeutetuilla, jotka ottivat päältä parasta.
Valvoja ei taida hyväksyä julkaisua. yritin kuitenkin.