tiistai 27. lokakuuta 2020

Ilot ja surut

Olisit tullut aikaisemmin! Olen ollut 2 ja ½ vuotta lääkärin hoidossa, noudattanut hoito-ohjeita. Olisit tullut aiemmin, ettei tarvitsisi selitellä. Hoitavat lääkärit ovat hakusessa. Ne tietyt ovat siltä varalta, kun hoito ei ole tuottanut tulosta. He ovat lääkäreitä, joilla on vaihtoehtoiset hoitomuodot hallussa. 

Olen kuin neliraajahalvaantunut lääkäri. Saan saman tiedon kollegoilta, minkä olen itsekin lukenut kirjoista. Syvyyttä jakamiseen tulee toisen saman kokeneen kautta. Niinpä, istun lääkärikeskuksessa odottamassa vuoroani, kun minut on palautettu lähtöpaikkaan avustajan toimesta. Tulee toinen asiakas. Istumme minulle varatun ajan hiljaa. Sitten kysyn häneltä: Minne menossa ja moneltako? Lääkäri on huoneessa, josta kantautuu Riki Sorsan ääni Joelta. Ovi aukeaa, nainen pujahtaa huoneesta, on henkilökuntaa. Sitten minua kutsutaan nimeltä anteeksipyynnön kera. Se pelasti nuoren lääkärin, että pyysi anteeksi sitä, mihin hän käytti minulle varatun ajan. Näyttö on auki, ehkä sieltä piti vielä päivittää aattopäivän tiedot. 

Siinä talossa on minulla ollut hoitavia lääkäreitä markka-aikana. Nyt käynti on niin kallista, ettei minulla olisi varaa yksityislääkärin kautta hakea apua markoiksi muutettuna, jos se osoittautuu tuleksettomaksi käynniksi. Pitäisi kai varata aika Eemelin possuressun lääkärille etukäpälästä. Siellä possuressu vahvisti Eemelin kanssa raittiuslupauksen "kättä päälle" -sopimuksella. 

Tutkitaan tulevaisuuksia, minä katson menneeseen. Minulla on uusi pöytäseuralainen. Maksoin siitä yhden euron. Tytön kanssa luettiin käyttöohjeet ja jätin sen pöydälle vastapäätä PC:tä. Nyt on henkilökohtainen kompuuter ja vielä henkilökohtaisempi avustaja tehosekoittimena. On tyylikäs metallinhohtoisena, lasilla ja mustalla säväytettynä. Jos PC pottuilee pistän kaiken nesteeseen ja lisään kierroksia. Tytön pitää olla mukana, kun eka kerta käynnistetään. 

Olen katsonut liikaa teeveen lääkäriasemia. Siellä hoidetaan omia ihmissuhdeongelmia. Samoin piilokamerassa kaikki aparaatit hyökkäävät silmille. Ei tarvitse kuin ravistaa ketsuppipulloa, niin sisältö muotoilee uuden jakauksen. Tältä näyttää maailma tänä päivänä. Utsjoella aurinko laski 15.15. Kärkölän kirkossa syttyi kynttilä 8,8 miljoonalle kuolleelle lapselle. Missä ajassa, se meni ohitse.

Ei kommentteja: