torstai 28. toukokuuta 2009

Jippii ja muita virpomisia

Jos ihan sananmukaisesti seuraan palkitsemiskuvioita, niin virpojana voin sanoa price mulle prize sulle. Minä olen seurannut suuria jalanjälkiä päästäkseni mukaan tietoyhteiskuntaan projektikoulutuksien kautta. Kun on aika hakea stipendiä tutkinnon suorittamisesta, saan kuulla olevani yli-ikäinen ja työhistorialtani luuseri. Yksi syntyessään kultalusikka suussa nostaa häntää pystyyn vaikka hakaneuloilla. Kertaa polkuja, joissa hän on kulkenut. En olisi tästä moksiskaan, jos kansakoulunopettajat eivät olisi vaikuttaneet minun elämään niin tramaattisesti, että rikospaikoille en ole halunnut palata. Onneksi minulla on yhdeksän henkeä kuin kissalla, joka heitettiin kevätlukukauden päätteeksi lampeen. Oli paha paikka kertoa äidille, mistä mustelmat joka puolelle olivat tulleet. Kansakouluntarkastaja sanoi täytettyäni 21 v, nyt eläke alkaa karttua. 
Varhennettuna vanhuksena kohtaan hänet uudelleen tohtorinväitöstilaisuudessa vastaväittäjänä. Minulle hän jäi kansakouluntarkastajaksi, joka lupasi aikaa, josta maksan hintaa. Valviran pitäisi herätä ja tutkia kaikkien virka-asemaansa väärinkäyttäjien taustat. Palkitun puoluetoveri edunvalvojana häärii naisien halventajana kadulla eikä yhteentörmäystä voi välttää. 
Kun puoluepolitiikkaa astui omaishoidon kuvioihin mukaan, sukset menivät ristiin ja erosin omalle ladulle. Siksi kysynkin, onko om.hoit.yhdistys yhteen puolueeseen sitoutunut. Ainakin 10-vuotisjuhlaohjelmassa Sdp oli merkitty näkyviin. Jos kutsun mukana olisi ollut ohjelma, en olisi osallistumisellani pilannut puhujien tunnelmaa. On äänten kalastelun aika. Palaan päiväjärjestykseen sukuseuran, seurakunnan, vapaaehtoistyöpaikan kautta yksittäiseen (omaishoitajaan), toisella kotimaisella ystävällisesti närståendevårdare. Meillä maksatetaan hintaa = price hyvinvoinnissa rypevien palkinnoista = prize. Painovirhepaholainen muistutti tästä ajankohtaisesta aiheesta. Jippiiiii!

Ei kommentteja: