perjantai 29. toukokuuta 2009

An einem Montagmorgen von Derrick

A-talk kertoo Saimaan norpan ensimmäisen kuutin kuolemasta. Voin huokaista helpotuksesta pankkiryöstötilanteen lauettua ryöstäjien sotkeuduttua omaan näppäryyteensä saksalaisessa poliisisarjassa. Huomenna koulutyöstä saadaan todistukset. Jotakin yhteistä on koulumaailmalla ja poliisisarjalla ollut koko minun elämäni ajan. Ei ole toteutunut: rauhan minä jätän teille, oman rauhani -rauhanjulistus. Enemmän tämä aika näyttää EU:hun viedyltä kukkotappelulta, joka on jossakin päin kansanhuvia.
Meillä on ihan omat juhlanaiheet. Poliisi valvoo tehostetusti koulun päättymisestä riehaantunutta nuorisoa. 

Etsin Triosta ennakkoäänestyspaikkaa. Kysyin postista vanhalta muistilta, ystävällisesti viittasivat kintaalla suuntaa käytävää pitkin. Postista Itellaksi ei ole enää äänestyspaikaksi sopiva. Pömpeli oli uudenkarhea, seinät pahvista, rimalaudoitus halvin tukikehikko pitämään hökötyksen pystyssä ennakkoäänestyksen ajan ja vielä varsinaisena äänestyspäivänä. Se on merkki lopunaikojen lähestymisestä. En ennusta maailmanloppua, mutta jotakin muutosta 68 vuotta eletyn elämän kokemuksella, lisättynä ne Guinessin ennätystenkirjassa olevat 54 omaishoitajan miestyövuodet. 114 vuoden taakka ei paina, minä selvisin siitä. Säästölakeja jokainen valiokunta yrittää säätää jälkikäteen. Minulle sopii Junnun sanoittama elämäntyyli oikein hyvin.

Järjestelmä tarpeeksi on mua lypsänyt luulen että aika alkaa olla kypsä nyt.
Tulkaa viekää sitten vaikka tuhkat pesästä minä nautin kesästä.

"Käyn ahon laitaa minä ilman paitaa, ei estä kukaan kun matkaa teen.
Vain suvituulen minä kutsun kuulen se ottaa mukaan mun uudelleen."

Viranomaiset saa mua turhaane etsiä, vielä riittää sentään jonkin verran metsiä.
Enkä välitä mä kuulla yhtään uutista sen Raatikaisen tuutista.

Elämä tää on vain sattumalta saatua mutta stressin uhrina ois synti kaatua.
Hetkeäkään heiluisi en täällä hengissä mä kiiltonahkakengissä.

Siellä missä käki vielä kehtaa kukkua siellä sammalvuoteella on hyvä nukkua.
Kahila ei laula eikä Höyry selosta mä nautin hiljaiselosta.

Hiljaa vaeltaen tahdon sinne ehtiä missä ilmesty ei joutavia lehtiä.
Hoitakaa te uskolliset hyvin sorvia jo näkyy hiirenkorvia.

Ei kommentteja: