torstai 13. marraskuuta 2008

Gott spricht: Jesaja 66,33

Ich will euch trösten, wie einen seine Mutter tröstet..
Mitt diesem tröstlichen Losungswort für den Monat Dezember, möchte ich Sie und Euch ganz herzlich zu unserem diesjährigen Adventsgottesdienst einladen.

 Katson tarpeelliseksi kirjoittaa näkyväksi nimellä tulleen kutsun jumalanpalvelukseen. Siitä on sovittu jo edellisellä kerralla. Postiluukusta työnnettävien roskapostien ja ilmaisjakelulehtien jakelussa on katkoksia. Ensiksi palaa päätoimittajan pinna, sitten kirkonjakelusta vastaava huolestuu. Syy on tähän asukkaissa itsessään. Sen kertoi minulle ulkolaistaustainen lehdenjakaja. Hän pahoitteli, kun ei ehtinyt pujahtaa samalla ovenaukaisulla sisään, kun minä tulin ulos. Kun hän soittaa summeria, hän saa haukkumisryöpyn vastaajalta, joka ei aukaise ovea. Peräännyin, aukaisin oven ja sanoin: 
- Aukaisen oven joka kerta, kun tiedän sinun olevan tulossa suorittamaan sitä vihonviimeistä työtehtävää, joka ulkolaiselle suodaan meidän hyvinvointivaltiossa. 

Olin kokenut saman tilanteen ollessani omaishoitajana. Minulle lähetettiin viestejä, että pysyisin poissa saman lain alla (vanhukset, vammaiset ja pitkäaikaissairaat) kotona hoidettavien hoitajien kokouksista. Samoin projekti- ja ammattikoulutuksisssa etsittiin malkoja minun silmistä huomaamatta halkoja omista silmistä. Osat ovat kääntyneet näytelmässä toisinpäin. Tulihan Obamasta Amerikan presidentti ilman karjalanpiirakoiden rypyttämistä ja perinneruokien Eu-ruokalistalle hyväksymistä. 

Jos piispakokelas on pahoitellut seurakunnan vaihtoani, olen antanut vastineen loukkaukseen, jota hän ei ymmärtänyt tehneesä lähettäessään pahoittelunsa. Maistraatti oli jo minut erottanut kirkosta, että voin liittyä toiseen ev.luterilaiseen seurakuntaan. Laupiaana samarialaisena olen maksanut lähimmäisteni huolenpidosta ja varmuuden vuoksi toiseen kertaan muka keisarille kuuluvia rahoja välttyäkseni perintörannan ulosmittaukselta. Siihen kaikki ovat kyntensä iskeneet ja ahneudenhalunsa kohdistaneet. 

Rasismi on tullut näkyväksi eikä se lainvoimalla häviä. Se vaatii asennemuutosta ihmisten mielissä. Katson Leninin testamenttiä. Siellä mielipiteen takia vangitut käskettiin pyörimään lumessa rinnettä alas. Loppumatka tiestä oli umpihankea. Heidän tehtävänsä oli aukaista tie tamppaamalla. Meille oli vapaa umpihanki kirkonkylään, nyt kunta ja tiekunta ovat tuomassa uusrikkaat meidän naapureiksi. Maksan tieyksikkömaksua heidän tulla maastureillaan käymättä itse "Luvatussa maassa", johon minulla on lainhuudatus. "Maaoikeushan se viimekädessä päättää" kuka tietä tamppaa ja kenelle. 

Rautalangasta väännettynä. Kenenkä rahoilla ja kenenkä rahojen lisäämiseksi ja lomaosakkeiden hinnan maksimoimiseksi. Siihen en tule mukaan muilta osin kuin mitkä parannukset vanhempani saivat aikaan omaa elämäänsä helpottamaan. Seuraava uhka on lankapuhelinyhteyden katkaiseminen maksetuista maksuista huolimatta. Kaikki on tullut rahastajille liian kalliiksi, että sitä kannattaa ylläpitää. Pankkeja, rahanpesiä, tämä koskee kaikkein useimmin. Se ei johdu rahanpuutteesta vaan järjenköyhyydestä. Minulla on, mistähän saisi sullekin. "Heil, se sika on kuollut", tuli palkituksi kestityksellä. Tai nehän ovat hulluja. Minä olen vartija.

Ei kommentteja: