tiistai 6. toukokuuta 2008

Munakellokas

4.12.2005 kotona Combossa ja verkossa Vattuniemessä. Olin hatutettu tietämättäni amerikkalaisella unelmahatulla. Kotoisasti annettiin arvonimi Varhennettu Vanhus eläkettä viilatessa. Olenkohan nuuhkinut liikaa Sateenkaariöljyä, kun selvänäköisyys on lisääntynyt. Ensi vuonna näihin aikoihin olen jo muuttanut Verkkokirjoittajan taloon. Siellä on työhuone, vierashuone, salonki ja arkisto. Maksan oleskelun ajalta 1380 euroa (6kk+1v). 
- Melko kallista. 
- Elämä on. 

Nyt ei ole vielä antaa kotisivujen osoitetta, mutta ne tulevat aikanaan. James seisoo portsarina ja huolehtii päivityksistä. Tämä on parasta koulutuksen ja työelämän kohtaamista. Tätä kautta minulle on selvinnyt, mitä teen isona. Olen ollut aikaani edellä kuin Saarikoski. Tuotteesta en ole luopunut, vaikka lama on ollut järkyttävin aika sodan jälkeen. Silloin suuromistajat käyttivät röyhkeästi hyväkseen välimiesoikeutta heittääkseen hierojan maksetusta työhuoneestaan kadulle. Kaikkeen omistamaani ovat kateelliset kilpailijat iskeneet kiinni kuin sika limppuun. 

Verkkokirjoittajan talo on suojassa. Tätä minä sanon kilpailueduksi. Se on niin vahva, että yksikseen riittää turvaamaan olemassaoloni. Herätys, nautin suunnattomasti ajatuksesta osallistua Kertomukset kirjaksi - verkkokurssille. Sain vettä niskaan henkilökohtaisesti. Tästä tuli projektityössäni potentiaalisten ongelmien ja mahdollisuuksien analyysiosuus. Kaikki laman järkyttävyydestä kertovat elementit otettiin käyttöön vielä jälkimaininkien pienentyessä. Minulle annettiin osoite muinaismummojen muistelupiiriin tai ammattikorkean oppilastyönä omaishoidossa oleville järjestettyyn päivätoimintaa. 
Koska olen 65 v, olen nainen, köyhänä syntynyt, ammatiltani hieroja-yrittäjä ja vasta verkkokirjoitustaidon opetteleva 22.9.2006 enkä ole akateeminen. Siis ikä-, sukupuoli-, syntyperä-, koulutus- ja ammattirasismia. Mitään en pysty muuttamaan, mutta sanottavani saan kirjoittaa kaikkien halukkaiden luettavaksi niin kauan kuin meillä on vielä sananvapaus. 
Sen poistamiseen ei tarvita kuin lainmuutos, johon Tapsa Rautavaara kääntäisi kylkeä mumisten: "Me tehtiin kulttuuria, kun jätkäkin saa laulaa." Minua on jo varoitettu. Pidä pienempää suuta! Mutta nythän minä vasta aloitan, kun olen oppinut verkkokirjoitustaidon. Saarikoski näki jo mahdollisuuden kirjoittaa verkossa. Minä ITE olen blogini arkkitehti ja telepaattinen kommentaattori.



Ei kommentteja: