maanantai 4. helmikuuta 2008

Kutsu Sinulle urhea nainen

Nukkumaan käydessäni
ajattelen:
huomenna minä
lämmitän saunan,
pidän itseäni hyvänä,
kävelytän, uitan, pesen,
kutsun itseni iltateelle,
puhun ystävällisesti ja ihaillen.
Kehun: sinä pieni, urhea nainen,
minä luotan sinuun. Eeva Kilpi

 Elämäni on täynnä värejä. Niin myös meikkini. Hannu Väisäsen 100 000 suudelmaa nähtyäni voin julkaista pusuhuulet ohjelmointikirjastani. Kuinka kauan lounatuuli itkee viivasuoria suita tai vanhukselle hymiönä näytettyjen tunnetilojen aamorinkaaret kääntyvät alaspäin. Runon ohjeella olen päässyt jo hyvään alkuun syömisessä ja nukkumisessa. Elinkellokin herättää viideltä odottaen kesäaikaan siirtymistä. Luottamuksen itseeni olen säilyttänyt koko omaishoitoajan. Luottamus markkinavoimiin ja poliittisiin julmiin jumaliin on tipotiessään. Jos joku selvisi hengissä keskitysleiriltä, on sillä tarkoituksensa. 

Minä hankin virtuaalisesti verkkoympäristössä pioneerimaisen opiskelun kautta yrittäjäosaamista sukupolvenvaihdostilanteeseen luopujana. Onhan minun jatkaminen vanhempieni jälkeen mahdollista, kun en ole uudisraivaaja. "Perheenjäsenenä olin kouluttautunut hyvissä ajoin vuodesta 1986 lähtien isän apuna asioidenhoitoon ennen vaihdostilannetta. Omaishoitovuodet 1991 - 2000 olivat varsinaiset 'Ollin oppivuodet'. Etu oli siinä, että valmentautuminen tapahtui siinä yrityksessä, jonka ohjaksiin luulin aikanani astuvan." 

Projektikoulutus puhui yhtä ja laki puhuu toista: 
- Älä unta nää, eihän se ollut mitään työtä. Se oli leikkiä niin kuin isäni sanoi sodasta. Sotaleikit/seksileikit. Ympäristö asettaa esteitä kuin muureja ihmisten välille. Nyt on kunnilla kova kysyntä uusrikkaista optiomiljonääreistä. Mistä lie ulosottomiehen varallisuus kertynyt asettuessaan isäni ja mínun yläpuolelle. Menettelytapoja on aika miettiä kiinalaisessa helvetissä. Siellä elämä jatkuu ja tehdään samaa, mitä ennen sinne joutumista. Radioateljee on opettanut, ettei helvetti jäädy.

Ei kommentteja: