lauantai 22. joulukuuta 2007

Jouluostokset apteekissa

Viime hetken jouluehkäisyksi poikkesin apteekissa. Jouluallergiaan cortisonia, joulunärästykseen rennietä. Tänä jouluna en hanki raskaustestiä. Minua on valistettu: Jeesuksen syntymäjuhla ei ole jouluna. 
Olin tullut kotiin joululomalle. Kohta vääntyi iso, latomainen uskonkonsultti meille kotiin saarnaamaan pakanallisista menoista. Kukaan ei estänyt silloin, olihan hän naapuri. Hänellä ei ollut puhtaat jauhot pussissa. Siitä kertoi virkayskä vaatien kurkunselvitystä kurahtelemalla. Hän oli sen ajan kummisetä kylällä. Vähemmistöllä on vapaus uskoa, mitä itse haluaa. Minun käännyttämiseen enemmistöön kuuluvana ei ole mitään aihetta eikä edes lupaa. Minä uskon, miten minulle on uskoa annettu eikä sitä voi kukaan ottaa pois. Vietän riemullista joulujuhlaa.

Ei kommentteja: