keskiviikko 24. lokakuuta 2007

Tupperware


Mitä on Tupperware? Sen saa jokainen katsoa google-hakuna. Vasta vähän aikaa PC:n omistajana olen tutustunut muovituotteisiin kotikutsuilla. Presidenttiehdokas rantautti meille tuotteen markkinointimallin. Itä-Saksassa naiset järjestävät myyntitilaisuuksia hankkiakseen lisätuloja. Samalla siinä on kyse seurustelusta muovikuppien ympärillä. Englantilaisella huumorilla seuraan leidien kokoontumista yhteen. Tuote on seurustelu- eikä säilytysväline. Kyse on tekosellaisista. Olen säästänyt tuotteesta kertovat sähköpostit. Tuote kirjoitetaan penis. Ja luen ja ymmärrän sen niinkuin se kirjoitetaan. 

Johtajakoulutuksessa paasataan: On ollut munaa. Minulle tämä on vierasta kieltä. Mihinkä on tarvittu munaa. Enemmän olisi kirveellä töitä. Lainaan kutsujen idean Tupperwarelta. Enkä tiedä, jos vaikka samassa tehtaassa valmistetaan tekosellaiset. Olen oudossa ympäristössä kuin Liisa ihmemaassa. Kuvia näyttämällä nauratetaan meitä vähä-älyisiä vakavista asioista. Ehkä se on tarkoitettu kevennykseksi tähän arjen harmauteen. Mutta ei niin pientä pilaa, etteikö totta toinen puoli minulle sähköpostina lähetetyistä tuotteista. Pitää tutustua tarkemmin, mikä virtuaalituotetta laajentaa ja pitää vireystasoa yllä. Tarvitaanko sen myymiseen muuta kuin mielikuvia? Olen epäonnistunut markkinamies, kun en enempään pysty.

Ei kommentteja: